Sommarens kepsar



Den här kepsen sydde jag för två år sedan och jag har älskat den. Kepsen har använts väl och finns på många bilder i kameran och på näthinnan. Ett plagg som man så mycket förknippar med sitt barn förtjänar lite extra jobb.

I år blir det två kepsar. En med traktorer till lillebror. Jag hade bara spillbitar kvar och de skarvades med mannens gamla jeans.


Till stora tjejen använde jag mitt fynd från Myrorna, ett påslakan med Dunderklumpen. Hon har just sett filmen och uppskattade den mycket. Eftersom lakansväven var så tunn helfodrade jag dunderklumpenkepsen med gult bomullstyg.


Båda kepsarna har resår påsytt på sömnsmånen bak för bättre passform, gott om dekorstickningar och namnen broderat fram.


Bonusbild. Glada modeller som ställer upp på bild direkt på morgonkvisten.

4 kommentarer:

  1. Keps, det låter så avancerat. Snygga blev de verkligen, men vad har du i skärmen?

    SvaraRadera
  2. Nja, det är inte så avancerat men lite pyssligt. I skärmen är det fyra lager vliseline.

    SvaraRadera
  3. Jättefina kepsar, jag vill också sy. Kan man få köpa mönstret av dig?
    Mvh Lise-Lotte
    lot_ta75@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej Lise-Lotte, mönstret är från Ottobre nr 4/06 och kan köpas från deras hemsida.

    SvaraRadera