Duk blir blus


En morgon när det var min tur att ha sovmorgon, valde jag bort det mot att istället få sy i fred. Den här singoallablusen tog inte lång tid att göra. Jag utgick ifrån ett mönster i Ottobre som blev så här vid första försöket. När jag läser det inlägget inser jag att jag inte lärt mej jättemycket sedan dess. Jag skulle ha läst inlägget först! Men det fanns det inte tid till. Resultatet blev alltså även denna gång stort. Jag sydde in den lite efteråt. Men fortfarande skulle det funka som ett mammaplagg. Mönster: Ottobre, omgjort. Material: Duk från Stadsmissionen.

2 kommentarer:

  1. Sånt sovmorgonbyte har jag också gjort. Man får ju ändå inte sova så värst mycket med två bråkstakar i huset, så varför inte utnyttja tiden bättre. :)

    Blusen ser ju fin ut ändå, det är ju många som har väldigt vida tunikor så det finns säkert nån som den passar fint på.

    SvaraRadera
  2. Fin, jag tittade på din tunika vid ett annat tillfälle och tänkte då att jag skulle sy nåt liknande till mig själv nån dag. Än har inte den dagen kommit, men vem vet. Båda dina tunikor är väldigt fina.

    SvaraRadera